miercuri, 22 mai 2013

Buna Vestire


In 1994 Jaytee, un caine din Marea Britanie a devenit celebru, ducandu-i-se vestea ca ar detine ceva capacitati extrasenzoriale. Stapanul sau pretindea ca animalul iesea din casa si se aseza pe prispa exact in momentul in care el pleca inspre domiciliu. “Simtea” ca proprietarul era spre drum si ramanea acolo pana cand acesta isi facea aparitia. Toate bune si frumoase, numai ca a aparut Richard Wiseman, ca sa spulbere el duioasele iluzii. A urmarit cu atentie comportamentul cainelui, notand sarguincios ora la care Jaytee iesea pe prispa, durata vizitei si posibilul motiv. Concluziile sunt devastatoare (pentru amatorii de povesti cu happy-end): peregrinarile canine, acel du-te-vino intre interior si exterior, pendularea intre locul caldut din casa si zona de disconfort de afara, simturile lui mai ascutite decat caninii, toate acestea erau mai degraba coincidente, prea putin legate de intoarcerea stapanului. Poti citi studiul aici: http://www.richardwiseman.com/resources/petsBJP.pdf  Si nu uita de conferinta!

Acum ciuleste bine urechea, urmeaza o veste proasta si una buna. Cu care preferi sa incep? Intrebare retorica, desigur. Vestea proasta este ca prin Bucuresti se plimba acum, in deplina libertate, un caine comunitar psihopat. Am aflat din surse mai mult decat onorabile- o serie de articole deja peer-reviewed la cel mai inalt nivel si recomandate nu numai cu incredere, dar si cu un entuziasm absolut molipsitor. Pe buna dreptate, de altfel. Iti amintesti ca si eu ti-am laudat-o pe fata asta? Eram impresionata de decizia ei de a-si dona corpul laboratoarelor de cercetare stiintifica fara sa stiu insa ca a doua zi (daca nu ma insel) avea sa-si doneze, neintentionat, cateva bucati din picior unui caine maidanez care a atacat-o miseleste, din spate, fara sa dea niciun semn in prealabil. Nu i-am spus numele? Sorina Sovagau, bineinteles! Vestea buna este ca s-a asociat cu Sorin (nu ma intreba pe ce criterii spumoase, ca fac spume! spumeg pentru ca ma astept sa stii deja, nu ca as fi eu turbata!). Acesta din urma este psiholog, dar si un bine-cunoscut arhitect al lumii digitale, unde construieste case, vile si castele magnifice, cum nu mai gasesti altele pe taramul virtual danubiano-pontic. Insa Sorin nu pune pietre de temelie doar la site-uri; el a proiectat si un musuroi de furnici, apoi le-a antrenat (deh, ti-am spus ca a terminat si psihologia) sa iti dea o mana (hm, un piciorus?) de ajutor in orice problema nerezolvata ai avea in aceasta viata, poate chiar in cele viitoare, nu stiu daca nu cumva executa lucrari de reparatie si in cele anterioare: http://www.furnicute.ro

Sorina si Sorin s-au pus deci pe treaba si au realizat un site minunat prin care mie imi injecteaza, cu fiecare postare, o nu-conteaza-cat-de-meritata doza de buna-dispozitie. Nu, nu este un fenomen de insertie a gandurilor, desi ieri am suferit un soc cand am descoperit initiativa lor: organizeaza un concurs „BUCOXBRIDGE”, cu intrebari sugubete, prin care vor sa iti sondeze gandirea critica si laterala. Se aseamana prea putin cu provocarea lansata de mine tot ieri (gand la gand cu bucurie!): ei ofera un premiu consistent (10 carti de psihologie! yami!), dar si incercarile sunt pe masura: ca sa castigi esti supus la nu mai putin de 10 cazne creative, asa ca fii cu ochii pe site! (da, inteleg acum de ce nu catadicsesti sa raspunzi si la ghicitoarea mea!).

De la ei am aflat: ca Angelina Jolie ar fi putut alege si altceva in loc de o operatie iremediabila, dar deloc inconturnabila; unde sa ma duc daca ma hotarasc sa renunt la diverse parti ale corpului, devenite prea putin folositoare; la cine sa apelez pentru a ma trata sufleteste de tumori maligne mai mult sau mai putin curabile (Sorina s-a specializat in psiho-oncologie); ca s-a inventat stiinta iubirilor imaginare si a oaselor migratoare, de care se ocupa, „pentru orice eventualitate” un poet roman, scotand versuri din „trusa instalatorului de umbre”; ca exista o biblioteca particulara (http://www.scoala-de-psihologie.ro/) ticsita de cele mai noi publicatii in materie de psihologie, detinuta de cel mai puternic profesor din tara (mint, asta stiam deja de mult, dar acum ti-o spun si tie).

Vrei si adresa, presupun! Aici e: http://www.veste-buna.ro/

PS: Cainele nebun isi face veacul in cartierul Militari, mai exact intre Cora si Plazza Romania. De cand am aflat acest lucru am prins o frica irationala de a ma indrepta spre casa si am inceput sa o lalai, facand ore suplimentare la serviciu; daca ma vezi bantuind dezorientata pe strada, incapabila sa parasesc perimetrul zonei in care imi desfasor activitatea, nu te impacienta! Am intentii pasnice, nu musc si nu atac pe la spate! Si nici nu am capacitatile extrasenzoriale ale Jayteei, ca sa simt care este calea cea dreapta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu